<$BlogRSDUrl$>

Tuesday, March 16, 2004



O mirOkel (cOppicOppi)
 





Het Mir-O-kel O-stress.

Heb je 't al gemerkt:de Lente hangt in de O...ZON!
De vogeltjes fluiten op den buiten,tsjip O tsjip O tsjip
Enfin,ikke dus tussen de velden en de landerijen
plots en 't is nog wat vroeg in't jaar,
ben ik bijna de sigaar.....
Cubaanse drive,mambo- lentebriesje door mijn haar,
wat kersen etend en de pitjes om ter verste uitproetsend,
hoor ik achter me een naderend geroezemoes...
Tja,daar zijn ze....de jaarlijkse tros...wielertoeristen.
En denk jij dan ook:
Deze jaarlijkse lenterevival is hun kick en hoop;
de moderne versie van Nonkel Jos die steeds op zijn duiventil kroop
want Tante Jeanne,met haar gezaag ,Tante Jeanne die kon daar wat van!
Nonkel Jos had enkel oog voor zijn duiventil.
Wielertoeristen en hun kleine macho-verschil,
fluitend achter alles wat een rok aanheeft,
in strakke broekjes hun kont glimmend in het zadel gezet;
de zomer wordt heet en dolle pret.
En heb je dat dan ook:plaats zul je maken voor zo'n tros wielertoeristen,
want steeds rijden ze je bijna hals over kop overhoop.
Wat een verschil met Fausti Coppi die naar de top van die Col zwoegde en kroop
of Pantani die in Rimini de eindlimiet overkroop.
Oef,ze zijn voorbijgezoefd,en ik nader een kapel.
Er borrelt plots een O vraag in me op:
"Zou een kersepitje ook op gewijd water blijven drijven?
en is het heiligschennis een kersepitje
in het wijwatervatje aan de ingang van de kapel te spuwen?
Zal ik de rest der dagen in zonde verblijven?"
Ik stap de kapel binnen en doe het heidens kerseritueel
Jezus aan het kruis lacht en zegt:
"Kind,weet je hoe ik me hier verveel,let toch maar een beetje op;
ik stak onder andere ooit eens een struik in brand,
en zie waar ik ben aanbeland..."
en hij ging verder:"ik ook was pienter en onderzoekend
en mijn O proefnemingen zetten de wereld op zijn kop"
Let jij maar een beetje op...
enne...ook voor die wielertoeristen
want die gaan roekeloos gelijk hanen zonder kop.


shared by : Wosky


View/Post Comments via documentroot








::: to the top :::
(... home / latest posts ...)


::: to the archives & index :::

::: to the lab :::

::: to the lab-archives :::

::: to the pics :::






  • happening



  • !!! BUSH LIES !!!

    welcome too to:
    www.straatsalaat.tk
    www.streetsalad.tk
    www.nnostress.tk
    www.flikkers.tk
    www.joyco.tk
    www.keldergat.tk




    Creative Commons License
    This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.


    Listed on Blogwise
    This page is powered by Blogger. Isn't yours?